Podle dnešních odhadů jezdí u nás asi 350.000 elektrokol, ale i přesto jsou e-kola stále vnímána jako nějaká novinka v cyklistice. Každá nová věc budí řadu kontroverzí a koluje kolem ní mnoho mýtů a polopravd. Můžeme se nyní podívat na ty nejčastější.

Elektrokolo jezdí úplně samo

Elektrokolo není žádný motocykl nebo babeta. Na elektrokole se musí šlapat, protože bez toho nepojede. Až podle zvoleného stupně pomoci elektromotor pouze jízdu usnadní.

E-kola jsou jen pro důchodce

Elektrokola jsou pro všechny, ale seniorům a i lidem méně pohyblivým, pomáhají městská e-kola užívat si aktivněji život. Sportovněji založení a mladší lidé si elektrokola pořizují do města jako alternativu k dopravě autobusem nebo tramvají. Cesta do práce je tak nevysílí a nepříjedou do kanceláře propoceni.

Na elektrokolo je zapotřebí řidičák

Většina elektrokol na českém trhu spadá do kategorie jízdních kol s pomocným elektrickým pohonem s výkonem do 250W a s pomocí elektromotoru nevyvinou větší rychlost než 25 km/ h. Pro řízení e-bike řidičské oprávnění nepotřebujete, stejně jako pro řízení klasických jízdních kol.

E-bike nefunguje v dešti

Elektrokola jsou ve většině voděodolná. V dešti tak fungují normálně a jako běžná kola vás i v dešti dovezou kam potřebujete. E-biky však nejsou vodotěsné, takže určitě nezkoušejte ani kolo ani baterii potápět do vody úplně.

Elektrokolo potřebuje speciální nabíjecí stanici

Tak to rozhodně nepotřebuje. Elektrokola jsou vybavena vlastní nabíječkou, kterou lze zapojit do klasické domácí sítě 220V. Pro nabíjení svého e-kola ale používejte jen nabíječku, kterou jste ke kolu  dostali a nezkoušejte připojovat jiné.

Elektrokolo nejede bez baterie

Ale jede i bez baterie, protože má pedály a jedná se o klasické kolo. U mnoho e-kol nabízených v ČR lze dokonce na elektromotor vypnout cíleně. Když vám na výletě náhodou dojde elektřina, stačí jen klasicky šlapat.

V případě, že by Vás zajímala nabídka elektrokol, která jsou ověřená praxí a můžeme je doporučit, podívejte se na naši nabídku elektrokol Sport Brzák Liberec.